Etusivu

> DVD-tallenteet

> Kuvagalleriat

> Sukuseura

> Etusivu  > Historiaa  > In English  > Sukukirja  > Sukututkimus  > Suojarvi-tietoutta  > Yleisinfo ja palaute + - Tulosta sivu

-Vuodelle 2018

Nettisivu päivitetty 28.11.2018

Katso muutamia uusia kuvia vasemmasta palkista Galleria 17

Kesän 2019 sukukokous

Tulevana kesänä on taas kulunut kolme vuotta siitä, kun viimeiksi vietimme sukukokousta. Nyt olemme järjestämässä 29.6 -30.6. 2019 sukukokousta Laukaan Peurunkaan,
Peurungan kylpylähotelli sijaitsee parikymmentä kilometriä Jyväskylästä pohjoiseen ja junalla tuleville järjestämme kyydin asemalta Peurunkaan.
Pidämme myös sukuseuran sääntömääräisen kokouksen, jossa valitaan tulevan kolmivuotiskauden hallitus, hyväksytään toimintasuunnitelma, jäsenmaksu ja päättyneen kauden kirjanpito.
Sukukokouksen päätavoite on kuitenkin yhdessäolo. Peurungassa on myös upea järvi, savusauna, kylpylä ja paljon muita aktiviteettejä, joten myös lapset ja nuoriso ovat tervetulleita.
Kokoontuminen alkaa lauantaina klo 12 ja ohjelma alkaa klo 13. Tarkempi ohjelma tulee joulukirjeen yhteydessä.

Varatkaa jo nyt kalenteristanne tuo viikonloppu levyläisten yhteistä hetkeä varten.

Kesän 2018 Suojärven matka

Kiitoksia matkalaisille mukavasta matkasta. Kiitokset myös Suojärvellä meidän majoittajillemme ja matkaoppaillemme Zojalle ja Valerille. Sekä Valamon oppaallemme.
Menomatkalla pysähdyimme Ruskealassa, josta on kehittymässä oikea turistirysä.Entinen marmorilouhos on muuntumassa kivipuistoksi. Vanhaan louhokseen voi tutustua veneestä tai kiertämällä kaivoksen ympäri polkuja pitkin. Palvelut paikalla ovat jo rakentuneet ja uusi kaivokselle menevä tie on melkein valmis.
Ruskelasta ajelimme Sortavalaan yöpymään Piipunpihassa. Lauanta aamuna tuuli aikalailla, mutta Valamon laivat kuitenkin lähtivät ja kuljettivat meidät saarelle. Oppaamme kertoi hyvällä suomenkielellä nähtävyyksistä ja saimme kuulla myös munkkien pitämän acapella-konsertin. Upeita bassoääniä oli kuorolla.
Tarkoituksena oli viettää saarella pari tuntia, mutta aaltojen korkeus esti laivojen takaisinlähdön, joten paluumatkalle ja kohti Suojärveä pääsimme lähtemään kolme tuntia myöhässä.
Hiekkatie oli aika kuoppainen hidastaen matkantekoa. Loimolan jälkeen pysähdyimme tutkimaan Kollaan muistomerkkiä ja majoituspaikoissa Veshkelyksessä olimme illalla kahdeksalta. Majapaikassa saimme maukkaan iltapalan.
Sunnuntaiaamuna paistoi aurinko ja suuntasimme Suojärvellä ensin tutustumaan kirkkoon ja siitä sitten Kuikkaniemen sankarihautausmaalle. Etsimme sodassa kaatuneiden Levyn suvun miesten muistoristit.
Jehkilään saavuttuamme otimme aluksi valokuvia Saulamon kirkon portailla ja siirryimme sitten muistolaatan luo. Se oli pesty ja erittäin hyvässä kunnossa, joten muita toimenpiteitä laatta ei nyt sitten vaatinutkaan.
Nostettuamme maljan esi-isille, lähdimme etsimään kivijalkoja. Jehkilän tilan alueella käyskentelee läheisen maatilan, Sherbakovin, lehmiä ja pitävät huolta, ettei alue pääse metsittymään. Hyvä niin.
Kivijalat olivat entisillä paikoillan ja siirsimme niiden paikkatietoja matkalla ensi kertaa olleille.
Suojärvelle palattuamme tutustuimme lounaan jälkeen uuteen kotiseutumuseoon. Yllätykseksemme seinällä oli myös vanha Jehkilän kyläkartta, jossa yhdessä valokuvassa olivat Mikko Petterinpoika Levyn tyttäret Raili ja Vieno.
Palattuamme majapaikkoihimme Veshkelykseen, odotti meitä siellä saunat valmiina ja sen jälkeen yhteinen illallinen.
Paluumatkalla koukkasimme vielä Pitkärannan kautta täydentäen varastojamme. Tulomatkaa varten oli Zoja varustanut meidät laatikoilla, joista löytyi juuri paistettuja peunapiirakoita ja kuhatäytteisiä kalapiirakoita. Kiitos niistä Zojalle ja leipojille.
Kaiken kaikkiaan matkamme oli erittäin onnistunut ja sääkin suosi meitä, huolimatta sateen ja kovan tuulen uhkasta. Kiitos myös kuljettajallemme Dimitrille ja Ykkösmatkoille järjestelyistä.

Valokuvia matkalta 2018
Lataa pdf valokuvatiedosto 32 Mt klikkaamalla

Tässä vielä linkit kesän 2016 sukujuhlien kuvagallerioihin:

Sukujuhla 2016 kuvagalleria 1.
Sukujuhla 2016 kuvagalleria 2.

Sukukirjaa voi vielä tilata sähköpostitse jarmo.levy@gmail.com hintaan 40 eur + postitus.

Karjalan matka 2014

Teimme 27-30.6.2014 aivan upean Suojärven matkan kuudentoista levyläisen voimalla. Yövyimme ensimmäisen yön tutustuen vanhaan Sortavalaan ja sen puukaupunkiin.
Seuraavana päivänä luotsasi kuljettajamme Jukka bussimme Suojärvelle kiertämällä taitavasti aika monen kuopan. Niitä oli sade oli aiheuttanut tiehen vähän turhankin paljon.

Pysähdyimme Kollaalla tarkastamaan muistokiven ja jatkoimme Suojärven kartonkitehtaalle, jossa meillä oli valmiina odottamassa lounas. Sitten olikin aika majoittautua Tamaran hotelliin Zojan ja Valerin opastuksella.

Välittömästi majoittautumisen jälkeen suuntasimme Veskelykseen saunaan ja syömään. Siellä meille esiintyi paikallinen vahvistettu naiskvartetti esittäen hienosti vahoja karjalaisia lauluja alkuperäisellä Karjalan murteella.

Seuraavana aamuna aloitimme Jehkilän kotiseutumatkamme käymällä ensin Suojärven uudessa kirkossa. Se oli todella vaikuttava ja upeasti tehty. Katsokaa vaikka galleriasta 14 ja 15, niin uskotte.

Jehkilässä nostimme suvun maljan tilan nr. 14 muistolaatalla ja hajaannuimme sitten eri puolille Jehkilää. Kävimme tutkimassa Antti Levyn asuinpaikkaa, Erkki Levyn syntymäpaikkaa sekä Feudor ja Kliimoi Levyn talojen kivijalkoja.

Saimme myös dokumentoitua Kuikkaniemen puolelta Sergei Levyn tilan maat.

Säät suosivat meitä koko matkan ajan niin,että aurinko paistoi aina ulkona ollessamme. Tamaran hotelli tarjosi meille viihtyisän ympäristön illan keskusteluille, joista vastentahtoisesti luovuimme vasta aamun kajastaessa.